Specjaliści w dziedzinie elektroniki samochodowej czasami spotykają się z niezrozumieniem w kwestii ceny wykonywanych usług w stosunku do ilości wykonywanej pracy. Przedstawiamy poniżej kilka czynników mających wpływ na wyceny
- Czas diagnozy – często źródłem sporych problemów w elektryce pojazdu jest niewielka usterka, stosunkowo łatwa do naprawy. Jednak oszacowanie ilości pracy i czasu na jej znalezienie jest już bardzo trudne. Ostatecznie mija wiele roboczogodzin, które należy poświęcić na prawidłową diagnozę
- Wysokie ryzyko – duży poziom skomplikowania układów elektronicznych zwiększa ryzyko ich uszkodzeń. W konsekwencji jedyną formą naprawy może być wymiana całych modułów oraz ich ponowna konfiguracja i kodowanie, co może znacznie zwiększyć koszty
- Dostępność części – moduły elektroniczne i części do nich są często trudno dostępne i nierzadko muszą być dobierane pod numer identyfikacyjny samochodu (VIN), oraz zgodne z wersją wyposażenia. Następnie, aby funkcjonowały, zachodzi konieczność ich prawidłowego programowania do pojazdu
- Koszty sprzętu diagnostycznego – Realizacja usług profesjonalnego serwisu elektroniki pojazdowej wymaga specjalistycznego sprzętu oraz oprogramowania. Urządzenia są zorientowane pod obsługę konkretnych funkcji oraz marek pojazdów, a każde z nich wymaga regularnego opłacania licencji.
Duża ilość przeprowadzanych napraw pozwala nam coraz precyzyjniej określać koszty już na podstawie objawów przedstawianych przez klienta. Gdy jednak nie jest to możliwe, określamy szacowany zakres kosztów
Wszystkie ustalenia spisywane są na karcie przekazania do serwisu, oraz podpisywane przez obie strony, co stanowi podstawę do rozliczenia po wykonanej usłudze