Objawy:
- Wentylator chłodnicy pracuje przez cały czas na najwyższych obrotach
- Świeci się kontrolka układu hamulcowego
Diagnozę zaczęto od przeprowadzenia diagnostyki komputerowej sterowników, których dotyczyły zgłoszone problemy. W opisywanym przypadku moduł układu hamulcowego – ABS/ESP oraz sterownik silnika


W sterowniku silnika wystąpił stały błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego 002F1A, znanego w standardzie EOBD jako P0017. W rozwinięciu mamy informację o problemie w jego obwodzie.

W celu znalezienia usterki sprawdzono obwód czujnika znajdującego się przy termostacie obiegu płynu chłodzącego. Podczas badania zauważono uszkodzenie wtyku czujnika, co spowodowało brak stałego styku elektrycznego między czujnikiem a sterownikiem silnika. Sterownik nie otrzymał prawidłowej informacji o temperaturze, a w konsekwencji nie mógł prawidłowo wysterować zespołu wentylatora chłodnicy. Aby zapobiec przegrzaniu, uruchomił tryb awaryjny pracy – maksymalne obroty wentylatora
Po wymianie wtyków na nowy, sterowanie wentylatorem wróciło do normalnego działania, a błąd zapisany w sterowniku zmienił status na historyczny. Po skasowaniu nie pojawił się ponownie
Problem z hamulcami (5E5D) związany był ze zużytymi okładzinami klocków hamulcowych. Okładziny zostały wymienione przez właściciela, jednak błąd w dalszym ciągu był obecny. Sprawdzono czujniki zużycia klocków – nie znaleziono uszkodzeń.
W samochodach marki MINI/BMW po wymianie elementów eksploatacyjnych należy zaznaczyć ten fakt w sterownikach poprzez stosowne skasowanie inspekcji odpowiednie dla danego zdarzenia. Poprzedni warsztat nie przeprowadził tych czynności. Inspekcję skasowano. Sterownik przestał wykazywać błąd